El Consell Escolar
REPRESENTANT DE L ‘AMPA “MARE DE DÈU DEL ROSER” AL CONSELL ESCOLAR: ANTONIA ALCAÑÍZ LOPO
REPRESENTANTS DELS PARES Y MARES DE L’ESCOLA “MARE DE DÈU DEL ROSER” AL CONSELL ESCOLAR:
MIRIAM CRISTIÀ, MARTA GARCÍA I ADELA NEGRO
Organigrama dels òrgans de Govern i Coordinació d’un centre d’educació infantil i primària
El Consell Escolar del Centre
El consell escolar de centre és un òrgan de govern col·legiat on es troba representat tota la comunitat educativa.
És un òrgan de decisió i participació que juga un paper
important en el funcionament del centre.
Competències del CEC
- Formular propostes a l'equip directiu sobre la programació anual del centre i Aprovar el projecte educatiu, sens perjudici de les competències del claustre en relació amb la planificació i l’organització docent.
- Elaborar informes, a petició de l'administració competent, sobre el funcionament del centre i sobre aquells altres aspectes relacionats amb la seva activitat.
- Participar en el procés d'admissió d'alumnes i vetllar per a que es realitzi segons marca la llei.
- Aprovar el reglament de regim intern del centre.
- Conèixer la resolució de conflictes disciplinaris i la imposició de sancions i vetllar perquè s'atenguin a la llei vigent. Quan les mesures disciplinàries adoptades pel director corresponguin a conductes de l’alumnat que perjudiquin greument la convivència del centre, el consell escolar, a instància de pares o tutors, pot revisar la decisió adoptada i proposar, si s’escau, les mesures oportunes.
- Aprovar el projecte de pressupost del centre i la seva liquidació.
- Promoure la conservació i renovació de les instal•lacions i equip escolar i aprovar l’obtenció de recursos complementaris d’acord amb el que estableix l’article 122.3.
- Proposar les directrius per a la col·laboració, amb finalitats educatives i culturals, amb altres centres, entitats i organismes.
- Analitzar i valorar el funcionament general del centre, la evolució del rendiment escolar i els resultats de l'avaluació del centre que faciliti l'administració educativa.
- Participar en la selecció del director del centre en els termes que estableix aquesta Llei. Ser informat del nomenament i cessament dels altres membres de l’equip directiu. Si s’escau, amb l’acord previ dels seus membres, adoptat per majoria de dos terços, proposar la revocació del nomenament del director.
- Proposar mesures i iniciatives que afavoreixin la convivència en el centre la igualtat entre homes i dones i la resolució pacífica de conflictes en tots els àmbits de la vida personal, familiar i social.
- Qualsevol altra que li sigui atorgada per l'administració educativa.
- L'establiment del nombre total de representants de cada sector en el consell escolar, tot respectant els criteris generals.
- Elecció dels representants, un d’entre els quals haurà de ser del sector dels pares i mares, per a la nova comissió de selecció de director.
- Els consells escolars de centre podran establir convenis de col•laboració amb associacions culturals o entitats sense ànim de lucre per al desplegament d'activitats extraescolars i complementàries, en virtut d’allò que disposin les Administracions educatives.
Composició del CEC
- El consell escolar dels centres docents públics està format per:
- El director/a (que n'és el president/a).
- El/la cap d'estudis.
- El/la secretari/ària ( amb veu i sense vot).
- Un/una representant de l'ajuntament.
- Un/una representant del PAS (personal d'administració i serveis).
- Un/una representant de l'AMPA.
- Un nombre determinat de mestres o professors elegits pel claustre.
- Un nombre determinat de pares o mares d'alumnes i de l’alumnat.